mirii

Av Mira Engström - 1 februari 2014 09:44

Halloj! har inte orkat att blogga på ett tag, det är så sjukt stressigt i skolan och på tisdag så börjar ju nationella proven. Men iallafall så har jag ju varit i London för typ tre veckor sen och inte hunnit berätta något eller visat vad jag köpte där.

Så aa jag mamma och Alma gick upp astidigt på fredagsmorgonen och sen skjussade pappa oss till Arlanda. När vi var på Arlanda så checkade vi in vårt bagage och allt man gör.. Sen gick vi runt lite i taxfree affärerna och sen gick vi till planet. Och sen åkte vi! Själva resan tog typ 2 och en halvtimme.

När vi var framme på flygplatsen i England (kommer inte ihåg vad den hette) så tog vi tåget in till London som tog typ en timme. När vi var framme i London åkte vi buss till ett Starbucks och åt lunch. Sedan gick vi runt lite på Oxford street med allt bagage och väskor och sånt (eftersom att man bara kunde checka in på hotellet efter kl 15.00 Jag köpte lite grejer och sen åkte vi till hotellet! Vårt hotell hette Hilton hotell var jättefint och låg på andra sidan London bridge.

Dom om andra dagarna var mest shopping och vi gick också till några sevärdheter såsom Big ben, st paul, brittish museum, house of parlament mm. På kvällarna åt vi på restauranger och hotellets frukost var helt otrolig!

Saknar london skiitmycket och kommer lugnt åka dit någon mer gång i mitt liv :)))

Nu kommer iallfall lite bilder och kommer nån gång lägga upp en video där jag visar noggrannare vad jag köpte :)

KRAAAAM :*** <333

Av Mira Engström - 13 januari 2014 16:41

Heej! Nu sitter jag och Johanna i min soffa och har precis kommit hem från skolan och har ätit mellanmål.

Idag är det iallafall måndag och det har varit en lång tråkig skoldag

Igår var jag och Thea med min familj i sunnerstagropen och åkte pulka. Det var skitkul, fast det var väldigt mycket folk så snön hade tyå försvunnit i backarna

Nu ska vi nog träna lite på engelska läxan och sen måste Johanna gå hem

Hejdåå

Av Mira Engström - 12 januari 2014 01:39

Japp! har skaffat en ny blogg

och jag lovar att jag ska blogga oftare! Är hos Emma nu och ska sova här. Vi har kollat på pll och Lol,  vi ska nog gå och lägga oss snart. Det är  så najs att det äntligen har kommit snö!! Snön kunde helst kommit typ 3 veckor tidigare men ajaa..    Gissa vart jag ska om 5 dagar...!? LONDOOON!     Yess vi åker till Arlanda på fredag morgon kl typ 5 Sen vet jag inte riktigt när planet går, men jag gissar att vi kommer vara framme i London vid typ 10.. Sen ska vi bo på nåt hotell i några dagar och åker hem på måndag eftermiddag. Nu ska jag och Emma nog gå och lägga oss för jag får nackspärr av att sitta och skriva med huvudet böjt :'))) och Emma är trött.. :)